Spjutskolan lör-sön 11-12 juni 2016

Den andra upplagan av spjutskolan kommer att innehålla två dagar fyllda av  praktisk träning kring spjutteknik och fysisk träning som är relaterad till spjutkastning. Upplägget är som förra året att deltagarna blir indelade i olika grupper baserat på ålder och nivå. Det blir även en separat föräldrar/tränargrupp. Grupperna kommer att ledas av kompetenta instruktörer inom spjutkastning. Nytt för i år är att det kommer att bli en egen grupp för det ungdomar och juniorer som är uttagna i friidrottsförbundets uppföljningsverksamhet. En till nyhet är också att det inkluderas en tävling under utbildningsdagarna. Mer information kommer att läggas upp fortlöpande om tidsprogram, kostnad etc. Utgå dock preliminärt från starttid på lördagen den 11/6 ca. kl. 9.30 och avslut söndag den 12/6 senast kl. 16.00.