Spjuttävling – Kringelspelen och Kringelkastet

Om du vill testa av dina nyvunna kunskaper i spjutkastning så arrangerar Södertälje IF tävlingarna Kringelspelen för ungdomar följt av Kringelkastet för juniorer och seniorer lördag den 6 juni på Södertälje IP. Självklart finns spjutkastning med i båda tävlingarna. I seniortävlingen Kringelkastet har ni möjlighet att se flera av det instruktörer som är med på Spjutskolan. Gabriel Wallin och Fredrik Andersson tävlar mot den nya svenske junior rekordhållaren Simon Litzell som för en vecka sedan kastade hela 78.73 m med seniorspjutet. Sofie Davoust och Marika Kiviniemi tävlar i damklassen och får möta Anna Wessman som vunnit finnkampen i spjutkastning och som gör comeback efter skadeuppehåll. Så vill ni utöva och njuta mer av spjutkastning kan ni anmäla er till Kringelspelen genom att klicka på Kringelspelens logotype till höger i bilden.